En sann oldie goldie.

 
Under denna veckan har jag lyckats vid två tillfällen att sätta igång radion precis när en av mina absoluta favorit låtar spelats. Och varje gång jag hör den blir jag alltid lika varm om hjärtat. Så fort jag hör gitarrerna börjar spela, så är det dags och höja volymen till max. Leendet på läpparna går från minimalt till maximalt. Pulsen ökar och rytmen tar över hela kroppen. Handen börjar hålla takten och följer musiken. Och till slut sätter rösten igång och allsången är ett faktum. Fantastisk att musik kan ha en sån stor påverkan på en! :)
 
Jag har själv gjort en cover på den här låten, som för övrigt är "Over my shoulder" med Mike & The Mechanics, när jag hade min avslutningskonsert på Högalid. Jag blev fruktansvärt nöjd med resultatet, dock har jag inte lagt upp den på Youtube än, utan den ligger fortfarande på min lilla dator. Får bjuda på den vid ett annat tillfälle, här kommer iaf orginalet! :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0