Nybro, utgång, symfoniorkester, Melodifestival, rep, inspelning.


De senaste dagarna har varit fullt ös medvetslös! Massa rep i veckan och olika övningar. I fredags blev det till att åka till Nybro och spana in när O's pojkvän spelade i en musiktävling. Så grymt bra! Efter det var vi så sjukt taggade så en utgång var ju given, så vi tog tåget till Kalmar, sjöng lite för alla som satt i väntsalen då vi inte hann dricka upp våran dricka under våran "långa" tågresa på tio minuter! :) Det blev en galen kväll på O'learys med alla Högalidare och en jobbig bakfylla var redan ett faktum efter tredje cidern! ;)

Lördagen, dagen efter, åkte in till Kalmarsalen för att kolla på Malmö Musikhögskola symfoniorkester. Fick rysningar i hela kroppen så fort dom började spela, men sen tog bakfyllan över och jag tappade bort mig själv en liten stund. Hemfärden efter konserten var väldigt spännande, vi såg inte ett smack på vägen på grund av all snö! Lite läskigt! Sen blev det Melodifestival för hela slanten, trodde Sean Banan skulle ta sig vidare hur lätt som helst, men icke. Det blev Dead By April och Loreen, helt okej det med! :)

Denna dagen startade med att jag låg och snooza i säkert en timme, heja! Till slut kom jag upp och då var det dags att ladda för rep med F, inga större anmärkningar. Dock när vi skulle sätta igång och spela in så gick det väl sådär! ;) haha! Jag tappade texten några ggr, sen lagom till att vi äntligen började komma igång, då började folk trilla in i gympasalen och då var det kört! Vi gör nämligen en videoinspelning i trappan som ligger precis vid gympasalen, och trots lappar om att vi höll på och spela in, så var det vissa som inte kunde respektera detta så vi fick tyvärr avbryta.

Hade gärna bjudit på ett klipp, men jag är inte världens bästa när det gäller teknik! Men förhoppningsvis får ni se ett lite längre fram! Istället blir det "All this love" med "The Similou", får mig alltid att längta efter sommaren! :) 





Ha en trevlig kväll!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0