Studiebesök i Göteborg!


Japp, igår var vi i Götlaborg hela dagen på studiebesök! Började på Göteborgs Operan och fick gå runt bakom stora scenen och för att sen få gå lösa i klädförrådet i källaren! Helt otroligt vilka grejer dom kan sy upp! Hade gärna stannat kvar där i flera timmar och bara tittat på alla kläder! Våran guide Rolf som vi hade, var en riktigt stjärna! Skämtade under hela tidens gång, härligt! Men när vi gick runt i klädförrådet satt han på sin stol och bara väntade snällt på att vi skulle bli färdiga! :) Bilder kommer!

Efter vi vart på operan går vi ut för att fylla på pengar för parkeringstiden och vad får jag se på min bil, jo en P-bot! Blir duktigt irreterad då jag hade betalt för att stå till 11.45 och klockan vart 11 när vi kom ut från operan! Det visade sig att min biljett halkat ner, så idag har jag fått ringa runt för att ta reda på hur jag skulle gå till väga för att överklaga. Råkade givetvis få världens otrevligaste telefonist med! Förstår mig inte på folk som jobbar med ett service yrke men som inte vet hur man ska bete sig? Byt jobb!

Vi hälsade även på ett företag igår som heter Sailracing. Sysslar givetvis med kläder för segling, men dom är lite mer inriktade på sport segling och det var väldigt intressant och se hur dom istället för att sy ihop kläder, tejpar ihop dom, eller använder sig av att limma ihop sömmsmånerna! Allt för att kunna skapa så tekniskt bra kläder för en tuff seglare! 

Denna dagen började inte så bra, lyckades försova mig! När jag väl kom till skolan var det prov i mönsterkonstruktion som gällde! Satt väldigt länge, men man blir lite skev när man börjar dagen med en försovning! Hoppas på att jag får bra resultat iaf! Sen har jag mest jobbat med min jacka, ska ta lite bilder imorgon så ni får se hur den ser ut just nu! :) Jag är väldigt nöjd änsålänge! 

       

       



Råttan ni ser på en av bilderna är Rolfs, han lämnade den själv i 5 minuter och hittade den sen med nosen i elskåpet, som ni förstår överlevde den inte! ;) Bh:n jag håller i vägde verkligen bly! Tänk och bära den en hel kväll, ryggskott nästa! Som ni ser även på en av bilderna så är verkligen inte förrådet litet, det är bara ena sidan! :)

   


Kommentarer
Postat av: emma

Det där kallar jag "walk-in-closet" haha! :)

2011-04-19 @ 18:36:04
URL: http://misslilstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0